вторник, 28 юни 2011 г.

Един добре познат клоун

    Снимка: Flickr, danirubioperez

Веригата заведения за бързо хранене McDonald’s има най-ефективния бранд в света, показват резултатите от индекса Effie Effectiveness Index, който измерва ефективността и влиянието на големите търговски марки. Символът на компанията – клоунът Роналд Макдоналд, и корпоративното лого на веригата получават най-висока оценка според методологията на Effie, която се базира на едноименните награди, раздавани всяка година за ефективност в рекламата по цял свят, включително и България.

“Въпреки гигантската промяна в медийното пространство, задвижена главно от технологиите, някои неща никога не се променят. Това са нуждата от обстоен анализ на даден бизнес, значимостта на човешката проницателност и способността на големите идеи да размърдат хората”, казва пред Forbes Карл Джонсън, член на борда на Effie Worldwide.

Козметичната компания P&G (Procter & Gamble) е най-ефективният рекламодател. Рекламната агенция Omnicom е избрана за най-ефективната компания в рекламния бранш, а BBDO  (дъщерна компания на Omnicom) за най-ефективната рекламна агенция.

“Тези брандове се класират високо, защото знаят как ефективно да поддържат връзките с целевия си пазар” – казва президентът на Effie Worldwide, Мери Лий Кейн.

Други ефективни световни рекламодатели са Unilever, Kraft, Nestle, Coca-Cola, a сред финалистите за най-ефективен бранд се нареждат Pepsi, Coca-Cola, Chevrolet и Vodafone.

В класирането намират място и български компании. На 90-то място се нарежда мобилният оператор Globul, управляван от гръцката телекомуникационна група ОТЕ. Globul дели деветдесетата позиция с още няколко компании, които имат еднакъв брой точки в класирането. Сред тях е и унгарската банкова група OTP, собственик на Банка ДСК.

Няма коментари:

Публикуване на коментар