Редакционен коментар, Forbes България, брой 1, април 2011 г.
От Йордан Матеев
Когато през септември 1917 г. Bertie Charles Forbes създава своето списание, то се казва Forbes: Devoted to Doers and Doings. Макар че по-късно втората част от името отпада, списанието и до днес е посветено на активните хора и на действията. Вече близо век Forbes възхвалява предприемаческия дух и свободните пазари и дава на своите читатели информация, която да им осигури успех.
В България хората често са изкуствено разделяни на работодатели и работници. Сякаш се забравя, че в пазарна икономика всеки работник е потенциален работодател, стига да има добра идея и да е готов да поеме риска. Както и всеки предприемач може да се откаже от бизнеса и да стане работник. Но по-големият проблем е, че работодателите, особено по-богатите, често биват възприемани като виновни до доказване на противното.
Аз вярвам, че повечето български предприемачи са честни и достойни хора и всъщност са най-полезните членове на обществото. Те имат какво да кажат и Forbes България ще им даде думата. Списанието ще насърчава правенето на бизнес, защото не държавата, а предприемачите водят обществото към просперитет. То ще бъде посветено на предприемачите - хората, които поемат рискове и със своите знания, идеи и много труд създават благата.
Нашият екип не просто ще прави бизнес списание. Амбициите ни са много по-големи. Ние искаме да превърнем Forbes България в платформа за комуникация между предприемачите, място, на което те обменят идеи, знания и опит. Искаме да насърчим най-доброто у хората, като представяме добрите бизнес практики, да стимулираме предприемаческата им дейност, като им разказваме вдъхновяващи бизнес истории, да ги накараме да мечтаят за успеха, като им покажем начина на живот на успелите.
Ние ще пишем за хората, които олицетворяват четирите стълба на капитализма: свободното движение на идеи, свободното движение на капитали, защитата на честната конкуренция и правото на собственост. Ще оказваме постоянен публичен натиск върху властта, включително чрез нашите колумнисти, за продължаване на пазарните реформи в България и подобряване на бизнес средата с цел по-висока конкурентоспособност и бързо догонване на развитите страни по доходи и качество на живот.
В разговор с Уорън Бъфет и Джей-Зи, който публикуваме в този брой, Стийв Форбс не случайно поставя и въпроса за какво са парите, защото „можем да изядем само определен брой пържоли”. Ние ще пишем както за печеленето на пари, така и за даряването им за благородни каузи, защото, както казва Уорън Бъфет, филантропията е по-трудна от бизнеса, защото „човек се захваща с по-тежките проблеми на обществото, неща, в които хората са влагали пари и ум преди и всъщност не са решили проблема”.
Ние осъзнаваме, че доверието е ключово в медийния бизнес. Затова ще следваме най-високите световни стандарти за журналистическа етика. Във Forbes България няма да има скрита реклама, а платените публикации ще бъдат ясно обозначени като такива. Вярваме, че бизнес хората в България ще оценят това.
Ако споделяте нашата философия, виждате ползите за вас и за обществото от нашите каузи и искате да станете активна част от обществото на Forbes България, можете: да представите вашите идеи като външен автор, както направиха Георги Саракостов и Христо Вълев; да споделите вашите идеи, знания и истории с нашите журналисти, както направиха Цветелина Бориславова, Виолина Маринова и Левон Хампарцумян, Любен Белов, Петя и Камен Колчеви, Бисер Боев и много други предприемачи и топ мениджъри; да се абонирате за списанието; да рекламирате в списанието, защото няма по-добра гаранция за професионална, независима и етична журналистика от здравата бизнес основа, върху която е изградена една медия.
много съжалявам, че нямах възможност да съм част от списанието - в лош момент ме хвана просто :(
ОтговорИзтриванено пожелавам, разбира се, успех от все сърце!